In leergemeenschappen werken professionals, studenten en docenten samen in en met de praktijk aan een
De Werkplaatsen Sociaal Domein (WSD) bestaan ruim 10 jaar en zijn inmiddels een gevestigd instituut
Op steeds meer plekken in Nederland worden lerende praktijken opgericht. Drijvende krachten hierachter zijn overheden
Nabijheid is een belangrijk streven in het sociaal werk. Nabij sociaal werken krijgt invulling door
Deze handreiking van de Werkplaats Sociaal Domein beschrijft de aanleiding, het kader, het doel, de
Deze publicatie is het resultaat van de quickscan ‘Bouwen aan een thuis'. Die is in
In deze rapportage presenteren we de eerste bevindingen uit ons verkennende onderzoek naar de ontwikkeling
Verward gedrag of anders geformuleerd ‘onbegrepen’ gedrag kan impact hebben op persoonlijk en relationeel niveau
In het schooljaar 2017-2018 is de Academie voor Sociale Studies in 's-Hertogenbosch (ASH) gestart met
Sinds september 2016 is de Werkplaats Sociaal Domein Zuid-Holland Zuid actief onder het centrale en
De Werkplaats Sociaal Domein Zuid-Holland Zuid kijkt, doet en denkt mee met de alledaagse praktijk
De Werkplaatsen Sociaal Domein leveren een belangrijke bijdrage in het lokaal operationaliseren van lerende praktijken
In deze publicatie leest u over de opbrengsten van de
Het eerste jaar Leergemeenschappen bij ASB (Academie voor Sociale Studies Breda) en ASH (Academie voor
Vanuit de overkoepelende invalshoek ‘integraal werken in de wijk’ wordt er door
De transitie en vooral de daaruit voortvloeiende transformaties in het sociale domein zijn in volle